Schade melden

Veel gestelde vragen

Bij schade is het belangrijk om snel te handelen. Beoordeel de situatie direct en schakel indien nodig noodhulp in. Verzamel vervolgens zoveel mogelijk informatie, zoals foto’s van de schade en contactgegevens van eventuele betrokkenen.
U kunt de schade eenvoudig bij ons melden via het [online schadeformulier] of neem contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.
 
Schade met een motorvoertuig
Bij schade met een motorvoertuig is het invullen van een aanrijdingsformulier verplicht. Dit kan op twee manieren:
·         Via mobielschademelden.nl (snel en digitaal)
·         Met een papieren of digitaal invulbaar aanrijdingsformulier
Het digitaal invulbare formulier vindt u terug onder Downloads op onze website

Om uw schade zo snel en zorgvuldig mogelijk te kunnen afhandelen, vragen wij u om de volgende informatie te verzamelen:

  • Datum en tijdstip van het incident
  • Een duidelijke omschrijving van de gebeurtenis
  • Foto’s van de schade (indien beschikbaar)
  • Aankoop- of aanschaffacturen van de beschadigde objecten (indien van toepassing)
  • Een offerte voor herstel of vervanging van de schade (indien beschikbaar)
  • Gegevens van andere betrokkenen, zoals namen en contactgegevens (indien van toepassing)
  • Een volledig ingevuld schadeformulier

Of u aangifte moet doen bij de politie, hangt af van het type schade.
Bij diefstal, inbraak of vandalisme is het altijd verplicht om hiervan aangifte te doen bij de politie.
Bij andere vormen van schade is een politierapport meestal niet vereist, maar het kan wel helpen bij een vlotte en correcte schadeafhandeling.

Dit hangt af van het type schade en de polisvoorwaarden.
Bij schade met een motorvoertuig kan het zijn dat uw premie stijgt bij de verlenging van uw verzekering.
Neem gerust contact met ons op om de specifieke gevolgen voor uw situatie te bespreken.

Welke documenten heb ik nodig?

Bij schade aan je voertuig is het belangrijk dat we het schadeformulier en eventuele foto’s ontvangen om de situatie goed te beoordelen.
• Schade-aangifteformulier (de voorkant vul je samen met de tegenpartij in, de achterkant vul je zelf in)
• Foto’s van schade en eventuele overzichtsfoto
• Eventueel getuigenverklaring of politierapport
• Eventueel offerte voor herstellen van de schade

Bij schade is het belangrijk om duidelijk te maken wat er beschadigd is en wat de kosten zijn om de schade te herstellen.
Om de schade in behandeling te kunnen nemen hebben wij o.a. de volgende documenten nodig:
• Foto’s van de schade (detail en overzicht)
• Factuur of aankoopbewijzen (indien beschikbaar)
• Reparatieofferte of herstelnota (indien van toepassing)

Bij diefstal of vernieling is het belangrijk om dit direct, maar uiterlijk binnen 24 uur, te melden bij de lokale politie. Leg de situatie indien mogelijk ook vast met foto’s, zodat u deze kunt overleggen bij een schadeclaim.
Om de schade in behandeling te kunnen nemen hebben wij o.a. de volgende documenten nodig:
• Kopie van de politieaangifte
• Eventuele foto’s
• Eventueel aankoopbewijs van de goederen
• Offerte voor reparatie of vervanging van goederen

Bij annulering voor vertrek willen verzekeraars zien waarom de reis is geannuleerd en welke kosten daarbij horen.
Om de schade in behandeling te kunnen nemen hebben wij o.a. de volgende documenten nodig:
• Boekingsbevestiging
• Annuleringsnota van verblijf en eventuele tickets
• Medische verklaring van een arts(indien annulering door ziekte of ongeval)
• Eventuele aanvullende bewijsstukken (bijv. overlijdensbericht, verklaring werkgever, etc.)

Heb je medische hulp nodig gehad tijdens je reis? Neem dan zo snel mogelijk contact op met het noodnummer van jouw verzekeraar of SOS International (noodnummers). In sommige gevallen kunnen zij de kosten meteen regelen met het ziekenhuis. Afhankelijk van je polis kan het zijn dat je achteraf nog een deel zelf moet betalen, bijvoorbeeld als je een eigen risico hebt.
Om de schade in behandeling te kunnen nemen hebben wij o.a. de volgende documenten nodig:
• Medische verklaring of doktersrapport
• Facturen van behandelingen of medicijnen
• Vergoedingsoverzicht van je zorgverzekeraar (indien al aangevraagd)
• Eventueel overig bewijs

Indien iemand jou aansprakelijk stelt voor geleden schade, is het van belang dat wij een schriftelijke aansprakelijkstelling ontvangen van de tegenpartij.

Onze locatie

Contact opnemen

Altijd een reactie

Wij streven altijd naar een reactie binnen 1 werkdag. Voor dringende zaken willen wij u verzoeken om contact op te nemen met onderstaande telefoonnummer.

Adresgegevens

Openingstijden

Ma t/m Vrij

Za & Zo

09:00-17:00

Gesloten